About Me

My photo
Aku Kert. Panggil je aku Kert. Toksah tanya banyak.

Friday, September 5, 2014

pesbuk punya cerita

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang....

Assalamualaikum....

"eh ada lagi kau?"

"whatever..sukati aku la.blog aku!"

.
.
.
.


bebaru ni aku activate balik pesbuk aku.

.
.
.
.


"eh kata tak nak deactivate fb dlm entry yang lepas?"

"da activate balik"

.
.
.
.

aku deactivate kejap pesbuk dan bergiat aktif di wechat..hahaha. sbb aku rasa pesbuk macam da tak secure lg. macam takda privasi. bukan sbb company zuckerberg tu curi info orang and jual(which is true actually), tapi sbb hilang privasi dari segi sharing thoughts. biar la nak share apa pon, hak masing2. tp most of the time depa dok hingaq cakap kita ni 'keyboard warrior' or something.. mmg la not all what we shared are diamonds. da tu masing2 punya thoughts kan. biarla.. tp tak...ada je nak condemn bagai.. pastu nak terasa sana sini. apakah??? ada sebab lain jgk knp aku deactivate aritu. sbb frust maybe. bahahahahaha betapa b*****gnya alasan...

nak dijadikan cerita member aku ni pegi la buat satu status semasa aku deactivate fb tu.


macam hampeh kan?hahaha gambar kt bawah tu gambar pakai heels yang aku snap aritu. boleh dia pegi buat status mengutuk aku...ciss ciskek cheesy wedges sungguh. cun2 esoknya aku activate fb, maka ternampaklah status beliau....dan penuhla komen2 dibawahnya sakan menggelakkan aku. naseb baiklah masa dia up status tu aku tgh deactivate, kalau tak kemungkinan besar dia akan tag aku maka seluruh rakyat jelata akan nmpk gambar tersebut maka jatuhla saham hamba..hahahhahaah

aku tak aktif da skrg pesbuk. bukak pon kalau ada inbox msg je. yelaa...orang tak mampu nak pakai npon mahal2 nak install messenger..hahaha beberapa hari(minggu actually) yang lepas aku ada tgk biografi pasal founder pesbuk, encik zuckerberg tu... and yes, he is jewish. and he's not creating facebook for communications between his friends actually..dia curi idea org, coding org and ubah jadi dia punya sendiri. 

.
.
.

"da tau founder dia jewish knp tak boikot je fb tu?knp activate balik?"

.
.
.

sbb mostly org akan contact aku kt fb. sampaikan sanggup create group praktikal kt fb. takdanya diorg rajin nak kol or sms aku.. tp tula, aku bukak fb sbb nak tgk msg tu je. takda da skrg ni aku up status 4-5 kali dalam sehari.. boikot bukan dgn cara berenti tros guna pesbuk tu..

bak kata kawan aku, 

"Masih gagah memboikot? tapi sayang bila ada yang jadikan ianya sekadar musim. Lebih sayang, bila masih ada yang tak faham kenapa kita boikot. contoh, "fb tu kenapa tak boikot" kalau ada buat sumbangan kepada fb, anda wajib boikot juga. contoh FB Ads. - muhammad afham"

sama jgk dgn maksud dia,

"boycott means you stop buying that brand. bukan you buang apa yang you ada. so continue using your maybelline ke loreal whatsoever yang ada tu. - hartinie zulkafli"

iyerr..aku pon ada pesbuk jgk, tp bg aku satu je, nak pakai, pakai la pesbuk tu..jgn terlalu asyik sampai lupa semua benda. ingat..itu tujuan mereka. jgn dok sebok berdoa bagai kt wall tu.



p/s: kalau ternampak kengkawan korang up status berdoa kt pesbuk, wechat, or whatever social medium yang lain, sila hulurkan sejadah kt diorang. I.Y.K.W.I.M....

babai.






No comments:

Post a Comment